Dinner: Lax med fetaostsås

Standard

Jag älskar att improvisera i köket. LCHF får mig att testa helt nya råvaror, sådant jag inte varit van vid då jag tidigare kört mer lättprodukter och samtidigt moffat om kvällarna med snacks eller min älskade Marabou choklad. Men nu är det andra tider.

Kvällens lax:

Fräste röd lök i smör.
Fräste på två tinade laxfiléer.
Hällde på en skvätt vispgrädde.
Hällde på lite creme fraiche.
Smulade över en halv fetaost.
Använde kryddan Seafood & Fish från Santa Maria.

Voilá! En supergod middag. Tonåringen fick lite pasta till.

 

Kommentera

