Från gubbar till dagens tre positiva!

Standard

Jag sprang ner till min butik och köpte jordgubbar, de har så fina gubbar här nere. Passade på att gå ett varv och fylla på kylen, allt inom LCHF verkade finnas till finfina priser, så nu har jag en brie som ligger i kylen. OCH så har jag googlat fram ett recept på LCHF-Snickers. Jag skall baka dem inför helgen ifall jag känner för att smaka. Jag älskar att baka.

Jag vispade upp lite grädde och la i lite philadelphiaost, förstod inte alls den blandningen, då diggar jag grädde med vaniljpulver bättre. Jag lyxade med lite dessert i dag.

I kväll blir det lite läsning i Shirin Djavidis nya bok Träna dig 10 år yngre, jag gjorde en intervju med henne för ett par veckor sedan och då frågade jag henne bland annat:

Vad är anledningen till att tjejer i vår ålder inte tar sig tid att ta hand om sig själv?

– Därför att det är alltid lättaste att skjuta sig själv åt sidan och se till att alla andra har det bra. När man befinner sig mitt i livet har man oftast en familj med barn, man ska vara en bra mamma, bra fru, kanske göra karriär på jobbet, bra vän, engagerad i barnens skola och aktiviteter och vara en allt i allo i det mesta. Vi har som mest press på oss när vi befinner oss mitt i livet och då ÄR det svårt att få tiden att räcka till och då faller nästan alltid hälsan och träningen långt ner på prioriteringslistan när det är nu som vi behöver den som allra mest. För att orka med allt i livet, stå emot bakterier och virus som flyger runt, klara stress och att prestera i både hemmet och på jobbet på måste vi börja prioritera oss själva. En klok engelsman sa en gång: ”Den som inte tar sig tid att träna nu kommer förr eller senare få ta sig tid att vara sjuk”. Det är så sant så sant. Verkligheten hinner alltid ikapp oss.

http://www.shapebyshirin.se/author/shirin/

En tjej att inspireras av!

Dagens tre positiva:

  • Jag har inget sötsug.
  • Jag har fått peppning inför LCHF-utmaningen i Venedig av söta Martina som nyss var i Rom, det kommer att fungera!
  • Jag känner mig lugnare när jag handlar i mataffären, min radar är liksom av, ja radarn efter Marabou choklad. I am happy…
Kommentera

