Mina fel första 12 dagarna med LCHF

Standard

Jag är livrädd för att kliva på vågen på måndag, nej jag har inte gått upp men tänk om jag bara står stilla, då blir jag sur. I morgon är det jag som drar iväg till Hagaparken och springer!!!

Jag läste på Kostdoktorns sida om LCHF för nybörjare http://www.kostdoktorn.se/lchf/, mycket bra påminnelse då jag inte hunnit läsa igenom allt utan kör by feeling.

Mina fel: Jag har druckit Cola zero, hejdå Cola zero. Jag har gjort LCHF-snickers, little bit to early, hejdå LCHF-snickers OCH jag har ätit jordgubbar, jag har ju ingen botten när det gäller gubbarna så jag väntar en månad eller så, kan lätt trycka i mig ett paket.

Gör om gör rätt som det brukar heta.

Men något bra har jag gjort i dag.

Dagens tre positiva:

  • Jag bjöd på en smaskig LCHF-burgare.
  • Jag flyttade in mitt nymålade nattygsbord.
  • Det kliar i benen efter löpningen, jag är redo.

Ps Har du en bra Spotify-lista så dela gärna den ;)!!! Ds

En reaktion på ”Mina fel första 12 dagarna med LCHF

  1. Hej! Vad kul att du kommit igång med lchf, lycka till! Kostdoktorn är en väldigt bra blogg att hålla sig uppdaterad med, men det mesta går som du säkert vet att googla sig till ^^

    Våfflorna är supergoda (lite tunna och inte så frasiga dock) och jag gör dem på 2 ägg som vispas upp med lite salt, i med 1 dl vispgrädde, 1 dl mjölk, 25g smält smör och 1 msk fiberHUSK (finns i glutenhyllan på ICA). Låt svälla ett tag innan du gräddar dem. Jag brukar ha i krossade linfrön också, i allt bröd/pannkakor osv jag gör för att det är super för att hålla magen tickande ^^

Kommentera

