Jag kommer testa Bio Oil

Standard

Under en pressdag fick jag produkten Bio Oil av en tjej på en pr-byrå. Jag tittade på det och min kollega var vänlig nog att informera mig om att det skulle vara en magisk olja som tar bort alla bristningar.

”När kroppsmassan ökar snabbare än den täckande huden, sträcks huden ut och ett ärr bildas då den läks Dessa är är synliga på huden som bristningar.

Sannolikheten för att utveckla bristningar varierar beroende på hudtyp, ras, ålder, kosthållning och återfuktning av huden. De som har störst benägenhet att få bristningar är gravida kvinnor, kroppsbyggare, tonåringar som växer snabbt och individer som snabbt ökar i vikt.”

Jag är en individ som snabbt ökar i vikt och långsamt går ner i vikt har jag kommit fram till…

”Bristningar är av permanent natur och trots att Bio‑Oil formulerats för att förbättra deras utseende, kan det aldrig ta bort dem.

Bio‑Oil ska masseras in i cirkelrörelser i bristningarna, två gånger dagligen i minst 3 månader. Under graviditet ska produkten appliceras från och med den andra trimestern på områden som har benägenhet att drabbas av bristningar som t.ex. mage, bröst, nedre delen av ryggen, höfter, bak och lår.

Resultatet är individuellt och varierar från person till person.”

Värt att testa säger jag som har lite bristningar på min mage efter graviditet, men inte alls så farligt, jag har rätt fin hud, men absolut värt att testa. 3 månader från och med nu och två gånger per dag, har jag så mycket bristningar… får se om jag tröttnar…

 

 

 

 

 

4 reaktioner på ”Jag kommer testa Bio Oil

  1. den där oljan (eller liknande?) stod jag och pillade på ett Apotek för en tid sen. den LÅTER ju väldigt ”trevlig”… funkar den? Märkt nån skillnad än?

    och för övrigt: härlig blogg! tack för att du hittade min, för då hittade jag ju din 🙂

Kommentera

