Titta vad jag tackade nej till i dag…

Standard

I dag när jag mötte upp Kat så hade sötnosen bakat cupcakes till mig! När jag fick dem så stod jag helt förstenad, jag fick andnöd, hon hade bakat dem till mig. Kat berättade med inlevelse hur hon lagt ner tid på bakningen och jag funderade snabbt. Måste man äta på allt som bjuds? Är det okej att tacka nej? Jag tog en konstpaus, sa tack och kramade om. Sedan kom den.
– Jag är ledsen Katarina men jag går på LCHF och jag kan verkligen inte äta den.

Det var inte svårare än så och det var helt okej för Katarina. I am happy. Sonen är happy, han fick mina cupcakes…

20120516-170159.jpg

8 reaktioner på ”Titta vad jag tackade nej till i dag…

  1. Kul att du hittade till min blogg! Vad duktigt att stå emot cupcakes, men det är som du säger inte ens svårt att stå emot. Mitt sötsug är helt borta, så himla skönt! Nu kör vi vidare =)

  2. Hej! Ang. periodisk fasta: i praktiken så innebär det att du äter alla dina måltider inom ett tidsfönster på ett visst antal timmar. 8 är vanligt. Sen äter du inget (eller dricker något med energi i, tex. kaffe med grädde) de övriga timmarna. Du kan läsa lite om det här (fördelar osv.):
    http://56kilo.alltforforaldrar.se/periodisk-fasta-so-far/
    …Eller googla. Det finns massor på google. Många som kör PF äter enorma mängder protein, men jag misstänker att det inte är nåt man måste – tror det är för att de också tränar massor.

Kommentera

