LCHF i Venedig – Mata ditt sällskap!

Standard

Jag är på väg på romantisk minisemester i några dagar i Venedig. Romantik , romantik, romantik. Nu har jag rekat med ursöta Martina som går på LCHF och nyligen var i Rom.

– Vad skall jag äta, frågade jag henne…

”Enkelt, fokusera på allt gott du kan äta och glöm pastan, pizzan, risotton och den underbara glassen.
Jag åt Saltimbuca, kalvkött med salvia, spenat med parmensanost, sallader med ost eller skaldjur, rött kött med sallader. Mårten drack goda kalla öl själv drack jag rosé och de godaste röda. Jag drack cappucino medans Mårten mumsade på chokladbakelser och olika glass-smaker.
Man får tänka att det där får jag äta en annan gång men inte just denna gång. Det är också en viss tillfredsställelse att mata sitt sällskap. Man liksom njuter via den personen , så det är ett tips. Ha det underbart på din resa.”

Kvällens middag blev mandelpannkaka med lite exotiska frukter kom jag på nu att det kanske inte är okej. De säljs i samma askar som bären, fasen, kom på mig själv nu. Det blir 100% hallon och blåbär i fortsättningen… i alla fall så tog jag en klick creme fraiche då vispgrädden var slut. Smakar fräschare!

 

9 reaktioner på ”LCHF i Venedig – Mata ditt sällskap!

  1. AHHHHHHHH….. lyllo, lyllo, lyllo dig så fantastisk underbart att vara i Venedig. Även om du inte får äta pizza, pasta, risotto och annat gott. Jag skulle köra stenhårt på Bistecca fiorentina med grönsallad till. Det åt jag nästan varje dag när vi var i Florens för ett tag sedan.

    Njuuut!

    • Under 60, men shit du är ju så hard core, jag är fan gammal och tjockare! Men tjejmilen kanske jag skall hoppa på, blir stressad av att folk skall titta på mig när jag springer…

  2. VAd kul att hitta en till viktblogg, jag sucktar efter dem nu när jag försöker själv!

    Hit kommer jag garanterat fler gånger. Och lycka till i Venedig.. Du kan ju köpa pizza, och bara äta det som är på, dvs inte degen.. Vet många lchf-are som gör så 🙂

Kommentera

