Mina vänner är verkligen min familj

Standard

Ikväll har Cattis varit hemma hos oss med sin lilla Juni. Världens sötaste lilla tjej. Ja hon kan faktiskt knäcka ägg själv trots att hon bara är tre och ni kan hajja att hennes mamma är stolt.

Vi lyssnade på The Godfather-musik och åt italienskt. Efter det var det igång någon väldigt underlig bakning. Kanske tur för mig, för det gick inte att äta. Cattis och Juni stod med händerna i kakan och bakade, tryckte i Marabou-chokladkaka och maränger i sockerkaka.

– Gör ni så där, undrade jag lite försiktigt.

– Jadå, vi trycker i lite allt möjligt i våra sockerkakor, svarade Cattis hurtigt.

– Sorry Cattis, men det där är inget man vinner halvåtta hos mig på, skrattade jag.

 

Men bagerskan var i alla fall söööt…

Kommentera

