En sjuk LCHF-tjej

Standard

Blä vad jag mår taskigt.

Jag har varit ner i affären och handlat. Cola zero måste jag ha när jag är sjuuuk.

Okej. Nu ligger jag med datorn i knät, tv:n står på och väntar på Oprah Winfrey och jag är helt matt. Som tur var bad jag Didi på jobbet att ladda ner Jillian Michaels träning på ett usb, för jag har kikat på Youtube när jag tränat och med min pissiga syn så är det knappt så man känner att man tränar…

Hade samtal med en bästis idag som kämpar med vikten, det pratades pulver, kbt, Bitten och hennes sockerhjälp, ja allt. Jag undrar när man skulle kunna höra två karlar prata om dieter, kroppar, vikt på samma sätt som man hör oss tjejer. Det är helt sjukt egentligen.

– Pratar du vikt varje dag med din man Alex, frågade Heléne på jobbet. Han måste bli tokig.

– Nej, jag pratar i princip aldrig om vikt, vi har aldrig tid med det.

– Tur för dig, hörde jag henne sucka.

På jobbet pratar jag vikt varje dag. Men då skall ni också tänka att jag läser i press om vikt VARJE DAG. Det ingår i mitt jobb att finkamma dagspress varje dag och sedan ligger alla magasin på våra bord för idéer till uppslag. Så ni kan ju förstå vad det pumpas ut…

 

Här är från gårdagens lunch, då jag passar på att läsa om hälsa och träning!

6 reaktioner på ”En sjuk LCHF-tjej

  1. Tack för titten på min blogg!
    Ang skorna till hösten nu och när det sen blir lite halare så är jag inne på säsong 2 med mina Salomon Speedcross. Det är en vattenavvisande sko med dragspänning (inga snören som blir blöta och äckliga) och en grov gummisula. Den sprang jag med stor del av vintern och även i våras innan det hade torkat upp. Det är en neutral sko som sitter väldigt skönt på foten. Jag har inte sprungit med skor med dubbar – det finns en sådan variant hos Salomon också- vad jag har förstått är dubbarna väldigt hala på asfalt. Jag springer inte varje dag på vintern heller utan 2-3 ggr /veckan och då funkar dessa skor alldeles perfekt. Har ett par såna ‘pensionärs-dobbar’ som jag kan trä på mina skor om det skulle behövas.

    Det som är viktigast för mig för just vinterlöpning är att skorna är vattenavvisande/typ Goretex och att de har en grov sula. Att jag slipper hålla med på snören som går upp när det är kallt ute är också ett plus!
    Hoppas detta svarar på dina funderingar, hör av dig annars & krya på dig!

    /Linda

Kommentera

