Torka aldrig tårar utan handskar

Standard

 

Bild från SVT.se

Pratade precis med min fina vän Ivan som har en liten roll i alla tre avsnitt av Jonas Gardells Torka aldrig tårar utan handskar. Såg ni den igår?

Missade ni den så gå in på SVT Play med en gång. Så bra. Jag minns på 80-talet då jag hade en äldre väninna som jobbade på Roslagstull, hon såg allt och som tur var hade hon ett hjärta av guld. Jag var ung under 80-talet men ändå med i allt som hände i vårt Stockholm. Jag berättade just för Ivan att på den tiden jobbade jag som tandsköterska och fick specialutbildning av Noaks Ark på kliniken då allt  var nytt och jag hade ingen aning om hur jag skulle hantera våra fina patienter som var HIV-smittade.

En viktig tv-serie.

En sorg att se att gaykillarna fick en tuff introduktion till kärleks- och sexlivet. Första delen igår. På måndag kommer andra delen och då äter vi middag ihop och tydligen gråter ihop….

http://www.svt.se/wd?widgetId=23991&sectionId=2601&articleId=325295&type=embed&contextSectionId=2601

4 reaktioner på ”Torka aldrig tårar utan handskar

  1. Hej och tack för titten på min blogg 🙂 Jag kan verkligen rekommendera kokosfett i kaffe … Man får en slags mättnad som gör att man känner sig nöjd. Bra för tarmarna och du slipper även smörja läpparna med lypsyl / Ewa

Kommentera

