Måndag – Kvällens tre positiva

Standard

Jag skulle varit på kvällens QX-gala, men var tvungen att hoppa, gav bort min biljett till en glad kollega. Jag kände att jag behöver sova. Kroppen behöver vila. Alla på jobbet vet att jag har gått ner i vikt.

– Kan det verkligen vara nyttigt att det går så snabbt, frågade en manlig kollega.

Herregud, tänkte jag, fattar du hur mycket jag väger.

De är i alla fall väldigt söta och peppande. Jag är ju liksom störst på jobbet, alla andra är helt normala eller supersmala. Så många nyfikna frågor vid lunchen. Nu är det tid att dessutom fota min lilla kroppshydda i underkläder.

– Vill du följa med, frågade jag Mannen.

– Varför då, frågade han på sin breda skånska. Skall jag också fotograferas.

– Men hallå, för att stötta mig när jag står i underkläder!!!

Jag går själv med Marie och Åsa som dokumenterar min resa.

Så till kvällens tre positiva:

  • Så klart min nedgång under tre dagar, ja men klart jag blir peppad, nu väger jag mig inte innan fredag, vet hur fixerad jag lätt blir.
  • Mina peppande kollegor.
  • Min nyttiga räkmacka!!! Knäckebröd, mosad halv avokado, sallad, räkor och ett ägg. Passar alla som går på Fitnessfighten I guess…

 

20130204-213953.jpg

2 reaktioner på ”Måndag – Kvällens tre positiva

Kommentera

