Lite gröt innan du spyr?

Standard

Att lägga en pizza verkar ha blivit min grej.

Senast var på bikramyogan eller senast var i förmiddags när jag testades hårt av min hemliga PT.

Det var idioten som gjorde det. En brutal trappa med små och gigantiska steg. Och nej, jag har inga bevis från träningslokalen. Men efter idioten så tränade jag i 10 minuter till och traskade upp för dödens trappa, satte mig på knä och kräktes upp min perfekta frukost. Fibergröt, frysta blåbär och ett ägg.

20140407-220216.jpg

Jag hade ju grundat ordentligt med rätt frukost.

– Du hade kräkts på tom mage Alexandra, sa den hemliga PTn.

Efter passet tittade han mig djupt i ögonen och sa allvarsamt.

– Du är stark. Du kommer att klara det här, det kommer att bli jobbigt och jag finns här för dig. Du kommer att bli mitt roligaste projekt.

Jag eftersvettades, mitt kräksstänk satt fortfarande på min t-shirt och i mitt stilla sinne så undrade jag om han kanske är sadist.

– Ta bort allt salt. Allt vitt. Salt, socker och vetemjöl.

Jag traskade tillbaka till kontoret och åt min matlåda, efter det åt jag mitt mellanmål, två ägg, eller två vita ägg och en avokado.

Fråga mig inte vad jag har tränat. Allt är svart. Men jag är stark…

 

 

Kommentera

