Underbar helg med långpromenader, frukostar och mys

Standard

Mr Skåne bodde hos mig i helgen. Vi hade heldag på stan igår med frukost på il caffe, bästa stället och sedan vidare promenad till Gröna Lund för 5-kamp.

Jag förlorade men det var tusan i mig väldigt jämt. Jag är en äcklig tävlingsmänniska, helt okej förlorare men jag vill ju vinna. Och att veta att Mr Skåne är en fd elitidrottsman och vinnarskalle de lux gör ju att jag vill vinna än mer.

På Gröna Lund träffade vi Terran min gamla artist som jag jobbade med när jag jobbade artister. Hon håller i trådarna på Lilla Scen nu. Har du barn så är det ett hett tips, föreställningen är superfin.

terran

 

Efter det promenerade vi  hem och jag lagade en kycklingsallad.

– Finns det inget bröd?

– Eh näeeeh… jag frågade ju om du ville ha något speciellt.

– Men köpte du ingen baguette?

– Näääee… vill du ha så kan vi gå förbi ICA.

– Nej men det är lugnt.

Efter middagen i Vasaparken och sällskap av alla som spelar fotboll och myser så fick jag ett ”Middagen var perfekt” till slut. Och jag vet ju det, min kycklingsallad med avokado, fetaost, sallad, körsbärstomater är ju bäst.

Idag var vi och långpromenerade på Kungsholmen och åt frukost på ett annat favoritställe, Le Petit France.

puss

Ikväll laddar jag kyckling igen då min fina vän Ivan kommer förbi, här kommer det skvallras BIG TIME och ingen annan får störa.

 

Kommentera

