Juica – go or no go?

Standard

Det finns olika tjänster där man kan beställa och köpa startkit för att ”juica” och ofta så marknadsförs det som att det är enkelt och man slipper göra det själv. Come on. Hur jobbigt är det att pressa en gurka? Jag började göra lite djupare research igår, pratade med Mr Skåne, googlade och bestämde mig för att testa. Inte hard core utan mer som ett komplement till min kost.

Så frukosten började med en juice gjord på gurka, lime, avokado och mynta. Jag hämtade receptet från Renée Voltaire på Internet. Superfräscht, inte så mättande dock. Mr Skåne valde att komplettera med 3 tunnbrödrullar.

juice1

 

Efter frukosten har jag siktet på Renée Voltaires bok om juice och detox. Efter jag tittat i den kände jag att den blev lite överflödig, det är ju inte svårt att förstå vilka grönsaker och frukter man kan mixa för ett gott resultat. Så istället föör boken snubblade jag över en galet billig råsaftscentrifug. Men innan beslut så messade jag fina PT Alex.

snack1

snack2

 

Så med ett grönt ljus inhandlade jag råsaftscentrifugen och gjorde i ordning en helt fantastisk juicedryck. Kål, gurka, citron, äpple och ingefära. Ingefära och rasande nyttigt och gott.

juice3

mmmmmmm

Nu kycklingsallad till middag och Orange is the new black.

5 reaktioner på ”Juica – go or no go?

Kommentera

