Lördag med födelsedagsbarn

Standard

Idag preppade vi hemma hos Mr Skåne för min fina bonusdotter E som fyllde 18 idag. Fika, frukt, champagne och paket.

Till det så hade jag införskaffat en bukett med svindyra ballonger på Ballongverkstan. Jag stod i kö i en hel timme i fredags kväll, var hungrig och många bakom mig var frusterade så jag kände att jag borde vara den smidiga kunden och betala snabbt som tusan för att sedan springa till bilen som stod på stoppförbud.

– 598:- tack.

– Eh…

– Du här står det att jag köpt 13 ballonger.

– Nej det är ballonger och sedan att vi fyller dem med helium.

– Okej men just 13, det låter ju himla fel, är det en ballong som är ofylld? Eller är det flera ballonger som är extramycket fyllda?

Jag orkade inte fortsätta utan åkte hem till Mr Skåne.

ellen 18

 

 

 

Underbart väder ute i förorten så vi satt ute hela eftermiddagen.

alexadam

 

En tårtbit, två kokostoppar, en tugga av en cupcake och två champagneglas senare satt jag som en looser och tänkte på kommande veckor med PT Alex. HEJDÅ ALKOHOL, HEJDÅ SOCKER OCH HEJDÅ ASPARTAM.

Mitt mantra.

 

 

Kommentera

