KOST: Pratade allvar idag

Standard

usedquote

– Hur kan jag stötta dig Alexandra, sa han allvarligt.

– Jag vet inte.

– Vill du att jag skall pusha dig?

– Nej, jag vill att du skall tycka att jag är fin.

– Jag tycker att du är fin älskling.

– Jag behöver planera min mat. Och jag behöver hjälp när jag lagar mat, jag tar knäckemackor direkt innan maten är färdiglagad.

– Va? Äter du knäckemackor OCH middag?

– Eh ja.

Efter det följde ett långt prat. Han är med mig, han förstår mig, han är kärlek, och han lagade lunch till mig.

– Inga nötter och ingen ost, sa han allvarligt.

– Jag vet att du älskar nötter och ost. Du ser inte det. Och ingen smaksatt kvarg.

– Ja du har rätt.

– Gröt till frukost, kyckling eller fisk till lunch med kolhydrater och mycket sallad, ett äpple till mellanmål och sedan middag utan kolhydrater. Så enkelt. Du är en sucker för allt vad tidningarna skriver om.

– Skall jag äta efter en diet.

– NEJ, ingen diet. Du har provat alla dieter. Bestäm dig, det är inte svårare än så.

Några tårar rullade. Imorgon börjar jag. Igen.

Kommentera

