FRESTELSE: Hummer och en bortglömd champagneflaska

Standard

Min gång har idag liknat en korsning mellan en 1årings och en pensionärs, ja kanske till och med en gorillas. Varför lär jag mig inte?!? Man skall verkligen ALDRIG sluta träna. Inte en dag utan träning. Det jag känner idag är så inte värt det. Jag skall hålla igång för evigt.

På kontoret pratas det friskt om bantningspiller som dränerar vätska ur kroppen, tarmsköljningar och tarmfickor. Äpplets vara eller icke vara. Ja idag var det en av praktikanterna som åt matlåda med ett kokt ägg och massa köttbitar samtidigt som hon pratade om sin längtan efter hamburgare. Det är alltså inte bara jag…

– Alex, räkorna är slut så det blir hummer ikväll! Är det okej?

– Eh ja.

Jag satte mig på Saltsjöbanan som gick ut till Solsidan och min väninna C. Tisdagskväll. Varför inte fira med lite hummer?

hummer

Så hur gick det med bubblet? Det som jag så oundvikligen alltid blir bjuden på och som jag alltid har svårt att tacka nej till. Vem tackar liksom nej till ett glas bubbel eller två?

pell

Pellegrino blev kvällens bubbel.
I made it!

 

3 reaktioner på ”FRESTELSE: Hummer och en bortglömd champagneflaska

Kommentera

