Galasäsong – Och vi undrar alla varför jag är rund?

Standard

Vatten och ett litet glas juice var det jag drack ikväll. Jobbade som vanligt hela dagen för att senare trippa ned till Elle Decoration på Café Opera och mingla. Malinda är Sveriges bästa modist och han till höger är min gulliga konkurrent ;)!

20140203-230147.jpg

 

Efter en snabb visit och en laxsnitt så sprang jag över till Grand Hotel där Årets Rum-galan hölls. Mötte upp min kollega M.

20140203-230107.jpg

 

Och valde bra mat, inga kolhydrater och inget socker OCH extraplus för små tallrikar. Jag känner mig redan smalare.

20140203-230127.jpg

 

Jag klarade min kost idag. Kosten var också det jag pratade som hastigast med supercoola http://minialthini.se/ om just vikt och kost.

Tänker du på kosten, frågade hon.

Jo, jag gör ju det, inget socker, inga kolhydrater och jag måste tänka före jag stoppar något i munnen, svarade jag.

Du skall få ett tips, fortsatte hon. Handla för max tre dagar i taget. Inte längre fram. Planera maten men inte mer än tre dagar framåt.

Hon har rätt, tre dagar, det är så långt man orkar innan man tröttnar. Man att var tredje dag ladda på med underbara grönsaker och frukter, klart det ökar chansen.

Nu är det bedtime, jag är en gammal kvinna som skall upp och jobba tidigt imorgon bitti.

 

Lämna en kommentar